3 jul 2012

NON HAI 2 SEN 3!!

O cúmulo de despropósitos, enganos, e ultrases aos que ven sendo sometida a ría de Ferrol por parte dos DESGOBERNANTES da Xunta de Galicia non ten nome, soamente termos xudiciais que fan referencia a delitos darían nome ao que nos están a facer na Ría de Ferrol.

Esta nova aparece despois da INAPELABLE SENTENZA ditada polo Tribunal Supremo, que ratificaba a sentencia ditada polo TSXG que anulaba a IL€GAL modificación do Plan Xeral de Mugardos, que serviu no seu día para conceder a licencia de obras para construír a IL€GAL planta de gas de REGANO$A.


Desta volta, o xornal "El País", na súa edición do 29 de xuño, denuncia que a Xunta ocultou un informe para facer un dragado que beneficiou a Reganosa

Os técnicos alertaban da "deterioración" que causaría a obra executada na ría de Ferrol

O informe existía e era claramente negativo. Non obstante, a Xunta non o incluíu no expediente ambiental que remitiu en 2010 ao Ministerio de Medio, do que dependía a aprobación dun novo dragado na ría de Ferrol feito á medida de Reganosa nun espazo parcialmente protexido dentro dos límites da Rede Natura.

O dragado executouse entre outubro e decembro de 2011 para retirar 2.575,06 metros cúbicos de rocha e area que, teoricamente, restaban calado e entorpecían a navegación cara aos estaleiros e a regasificadora de Mugardos. O porto de Ferrol utilizou explosivos para eliminar catro agullas de rocha granítica da canle de entrada á ría sen que a Administración central ou galega puxesen traba ningunha. Parte dos fondos mariños afectados integraban o LIC Costa Ártabra de ESPECIAL PROTECCIÓN NATURAL.

Seis meses despois, e coas obras xa rematadas, Adega destapou un informe técnico da Dirección Xeral de Conservación dá Natureza da Xunta, datado o 23 de xullo de 2010, que di con claridade que o dragado é "ambientalmente incompatible" coa conservación dos espazos e especies do fondo mariño "tanto dentro coma fóra da Rede Natura". "Provocaría unha importante deterioración na zona protexida e afectaría negativamente á composición e estrutura dos fondos mariños", conclúe o documento. Destaca, ademais, que na ría ferrolana se identificaron "18 especies novas para a ciencia" e que a perforación afectaría a dúas especies protexidas e outras dúas prioritarias. Os ecoloxistas engaden que se eliminaron sen contemplacións e con voaduras submarinas dúas formacións rochosas habitadas por 65 e 83 especies diferentes cada unha.

Durante os últimos dous anos, mentres o proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da ría de Ferrol continuaba o seu periplo administrativo, este informe incómodo e desfavorable permaneceu oculto nalgún caixón da Consellería de Medio. Sen argumentos en contra, o ministerio autorizou a obra o 13 de decembro de 2010, desbotando as alegacións de ecoloxistas e mariscadores.

Aínda que a zona do dragado tocaba espazos protexidos, na resolución ministerial non figuraba o informe do organismo competente -Conservación dá Natureza- que aparentemente non se pronunciara, aínda que legalmente debía facelo. Con todo, a Declaración de Impacto Ambiental (DIA) foi favorable e apoiábase nun informe positivo pero "incompleto", -a xuízo de Adega- da Secretaria Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental.

Días antes de comezar a dragar, a Autoridade Portuaria de Ferrol recibiu unha resolución de Conservación dá Natureza que daba o visto e prace ao calendario da obra, o último trámite antes de perforar. O permiso asinábao o mesmo xefe de servizo que un ano antes rubricara o primeiro informe crítico. Curiosamente, e segundo os ambientalistas, a autorización final do dragado xustificábase facendo referencia ao mesmo informe técnico que o desaconsellaba polos danos que ía causar nun espazo protexido.

En Adega obtiveron o informe negativo de Conservación case de rebote tras recorrer ao Valedor do Pobo ante as trabas que lles poñía a Xunta para consultar o expediente. O documento que lles faltaba por ver confirmou as súas sospeitas. "O dragado foi totalmente irregular e unha chafallada administrativa", afirman. O departamento de Agustín Hernández explica que tras o primeiro informe negativo do servizo provincial a Dirección Xeral pediu unha "aclaración complementaria" que tivese en conta "dous anexos que concluían que o impacto sería mínimo e sen afección á fauna".

Os ecoloxistas levaron o caso ante a fiscalía e elevaron a súa denuncia á UE. Consideran que a "reiterada ocultación" deste informe constitúe un posible delito de prevaricación.


Máis calado para gaseros

Todas as alegacións que Adega presentou en 2010 contra o proxecto para mellorar o calado da ría ferrolana estaban enfocadas a probar que era unha obra pensada por e para Reganosa. O primeiro gran dragado da ría realizárase en 1990. Retiráronse 72.730 metros cúbicos para despexar unha canle de 4 quilómetros e 160 metros de ancho. O segundo dragado empezouse a cociñar en marzo de 2007, dous meses antes de que Reganosa iniciase a súa actividade.
O prego que a Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao redactou en marzo de 2011 para adxudicar a obra expón que se detectaran "áreas de risco" preto dos castelos de La Palma (Mugardos) e San Felipe onde non se alcanzan os 12 metros de profundidade que figuraban nas cartas marítimas, o GPS dos buques. O dragado con explosivos que adxudicaron á empresa Sato por 252.188 euros buscaba "ampliar as marxes de seguridade" para o trasfego de buques cara a Navantia Fene e Ferrol, o porto interior e a planta de gas.
Para Adega, Reganosa foi a empresa máis beneficiada por un dragado "inapropiado" deseñado a propósito "para arranxar os graves problemas do tráfico de gaseros no interior da ría". Os buques que entran ao taller de reparacións de Navantia Fene-Ferrol viaxan sen carga e necesitan menos profundidade.

Creative Commons LicenseThis obra by susete70 is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-No comercial-Compartir bajo la misma licencia 3.0 España License.Wikio

No hay comentarios: